Jak się rozwijać i rozdawać pp
Posted: Friday, 22.08.2008, 13:32
No więc mamy ten nasty-dziesiąty lvl oa, trochę pp wolnych i nie wiadomo co z nimi zrobić... i co teraz?
Pierwsze najważniejsze pytanie jakie musimy sobie zadać: czy planujemy rozwijać atak i obronę czy też skupimy się wyłącznie na wydobyciu i przetwórstwie surowców.
Trening a/d poza dropami, dobrą zabawą i ewentualną szansą na PK jest również najlepszym źródłem doświadczenia overall (które to doświadczenie przekłada się na więcej pp), więc jest wart rozważenia nawet jeśli chcemy głównie miksować. Jednocześnie na niższych poziomach jest BARDZO kłopotliwy, bo wymaga utrzymywania niskich wartości Phys i Coord (żeby nie zabijać zbyt szybko potworków - co będzie przekładało się na problemy w treningu) - czyli przez długi czas będzie trzeba się męczyć z niskim EMU.
W każdym przypadku, jeżeli jeszcze nie zostało to zrobione bardzo zalecane jest dobicie defa do poziomu 26, żeby mieć spokój z goblinami, szkieletami, gargulcami i tym podobnym tałatajstwem kręcącym się po Moncraven March i Tarsengaardzie (a to dość ważne miejsca pracy).
Teraz, jeśli NIE planujemy walczyć:
Will 12 lub 16 (dodaje hp, mp i mały bonus do doświadczenia za wszystko co robimy - dokładniej +1 exp za każde 4 poziomy will - dlatego zdecydować się na 12, 16 ewentualnie 20)
Następnie wykupować sukcesywnie potrzebne nam nexusy - w zależności od tego czym chcemy się zająć i co dokładnie robić - nie kupować na zapas, sprawdzać na EL-CEL czego wymagają przedmioty i surowce które chcemy zdobyć/wytwarzać i dodawać punkty w miarę potrzeby.
Po wykupieniu nexusów resztę punktów parami dodawać w Phys a następnie Coord (EMUUU! :))
Po wyczerpaniu puli (a to potrwa) można zainwestować w will.
UWAGA: dodawanie punktów do phys zamknie nam drogę do rozwijania att/def! Jeśli jednak po jakimś czasie zdecydujemy, że mamy ochotę na serio potrenować niezbędny będzie #reset.
Jeśli natomiast walka jest w planach:
Nie możemy dopuścić do nadmiernego rozwoju phys/coord przy niskim att/def (czyli tak zwanego "przepakowania") - bo wtedy doświadczenie z wybijania potworków będzie nikłe.
Dobrym punktem odniesienia jest ta stronka: http://el-wiki.dragoncairn.net/el/Combat/Guide z pewnymi uwagami:
1. Jak się okazało książki NIE pomagają w treningu na stworkach a wręcz przeciwnie - nie czytać!
2. Nie pamiętam niestety dokładnych wytycznych jakie statystyki na jakiego potworka, ale generalnie widzę, że gdy ja biłam te stworki to miałam niższe p/c a wyższe a/d - powyższego poradnika nie testowałam w praktyce (może się jakiś wojownik wypowie?)
3. Warto jeszcze rzucić okiem na ten poradnik: http://www.eternal-lands.com/forum/inde ... opic=42564 - napisany przez osobę która naprawdę wie o czym pisze, ale kierowany raczej w strone dedykowanych wojowników (mikserzy nie bardzo mogą sobie pozwolić na włożenie 20 punktów w vitality....)
Tyle na początek, jak mi się jeszcze coś przypomni (albo ktoś mnie otentego że bzdury piszę) to uzupełnię.
Pytania, komentarze, uwagi?
Pierwsze najważniejsze pytanie jakie musimy sobie zadać: czy planujemy rozwijać atak i obronę czy też skupimy się wyłącznie na wydobyciu i przetwórstwie surowców.
Trening a/d poza dropami, dobrą zabawą i ewentualną szansą na PK jest również najlepszym źródłem doświadczenia overall (które to doświadczenie przekłada się na więcej pp), więc jest wart rozważenia nawet jeśli chcemy głównie miksować. Jednocześnie na niższych poziomach jest BARDZO kłopotliwy, bo wymaga utrzymywania niskich wartości Phys i Coord (żeby nie zabijać zbyt szybko potworków - co będzie przekładało się na problemy w treningu) - czyli przez długi czas będzie trzeba się męczyć z niskim EMU.
W każdym przypadku, jeżeli jeszcze nie zostało to zrobione bardzo zalecane jest dobicie defa do poziomu 26, żeby mieć spokój z goblinami, szkieletami, gargulcami i tym podobnym tałatajstwem kręcącym się po Moncraven March i Tarsengaardzie (a to dość ważne miejsca pracy).
Teraz, jeśli NIE planujemy walczyć:
Will 12 lub 16 (dodaje hp, mp i mały bonus do doświadczenia za wszystko co robimy - dokładniej +1 exp za każde 4 poziomy will - dlatego zdecydować się na 12, 16 ewentualnie 20)
Następnie wykupować sukcesywnie potrzebne nam nexusy - w zależności od tego czym chcemy się zająć i co dokładnie robić - nie kupować na zapas, sprawdzać na EL-CEL czego wymagają przedmioty i surowce które chcemy zdobyć/wytwarzać i dodawać punkty w miarę potrzeby.
Po wykupieniu nexusów resztę punktów parami dodawać w Phys a następnie Coord (EMUUU! :))
Po wyczerpaniu puli (a to potrwa) można zainwestować w will.
UWAGA: dodawanie punktów do phys zamknie nam drogę do rozwijania att/def! Jeśli jednak po jakimś czasie zdecydujemy, że mamy ochotę na serio potrenować niezbędny będzie #reset.
Jeśli natomiast walka jest w planach:
Nie możemy dopuścić do nadmiernego rozwoju phys/coord przy niskim att/def (czyli tak zwanego "przepakowania") - bo wtedy doświadczenie z wybijania potworków będzie nikłe.
Dobrym punktem odniesienia jest ta stronka: http://el-wiki.dragoncairn.net/el/Combat/Guide z pewnymi uwagami:
1. Jak się okazało książki NIE pomagają w treningu na stworkach a wręcz przeciwnie - nie czytać!
2. Nie pamiętam niestety dokładnych wytycznych jakie statystyki na jakiego potworka, ale generalnie widzę, że gdy ja biłam te stworki to miałam niższe p/c a wyższe a/d - powyższego poradnika nie testowałam w praktyce (może się jakiś wojownik wypowie?)
3. Warto jeszcze rzucić okiem na ten poradnik: http://www.eternal-lands.com/forum/inde ... opic=42564 - napisany przez osobę która naprawdę wie o czym pisze, ale kierowany raczej w strone dedykowanych wojowników (mikserzy nie bardzo mogą sobie pozwolić na włożenie 20 punktów w vitality....)
Tyle na początek, jak mi się jeszcze coś przypomni (albo ktoś mnie otentego że bzdury piszę) to uzupełnię.
Pytania, komentarze, uwagi?