Modyfikacja PK mapki, czy mogła by zwiększyć funn PKerom?

For all our Guests

Moderators: Faflok, Wloczykij, Thanatos

Locked
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Modyfikacja PK mapki, czy mogła by zwiększyć funn PKerom?

Post by Furr »

A tak mi tam przyszło do głowy...

http://img440.imageshack.us/my.php?image=kf1hv9.png

strefy według defa
1.0 – 20
2.20 -40
3.40 – 60
4.60 – 80
5.80 – 100
6.full hard
miejsca specjalne
7. fort +10% do PK punktów za ubicie silniejszego od siebie (według CL)
8. storage tylko dla rzeczy służących do walki


Na mapce gonią stworki bez ograniczenia miejsca (fluff, fc, dcw..?). A na ziemi widać wyraźne linie rozgraniczające. Mogła by to być np zmiana z trawy na skałę, ziemię bez roślinek, piasek, bagno..?
Ale raczej żadnych dodatkowych płotków. Komunikat o wejściu w wyższą/nie swoją..?

Cała idea polegała by na tym że w strefach mogą atakować tylko słabsi/równi. Oczywiście za wyjątkiem fortu (6.), lub mogą być zaatakowani przez silniejszego jeżeli wyszli poza własną.
Storek dla Pkrów, żeby nie musieli latać do Votd. (zbroje, miecze, esencje, medaliki, ringi, summon kamienie, rosto.. itp) i całkowity brak możliwości miksowania czegokolwiek w pobliżu.
Stor był by też miejscem PK tyle że z ograniczeniami A/D stref, (niższy/równy defem może zaatakować tego z wyższym). Czyli: ci z wysokim a/d mogą walczyć przy samej skrzynce.
Magnesem do łażenia po całej KF mógł by być merc pojawiający sie w bagach, losowo miejscem i bez faworyzowania tych bardziej hard.

Pomysłem który wpadł mi do głowy w trakcie rysowania kresek na mapce KF, jest fort z +10% do pkscora. W forcie obowiązywała by taka sama zasada strefy jak w pozostałych, ale warto było by w nim siedzieć, bić się, 'utrzymać' go dla dodatkowych punkcików. Dodatek otrzymywało by się za ubicie kogoś z większym CL od siebie. Czy akurat te 10% jest trafione to nie wiem, ale raczej jakiś spory magnetyczny „+” przyciągający . Można sobie wyobrazić że ktoś z DużymCL przesiadywał by tam czekając na kogoś kto połasi się, czuje sie 'silny i sprytny'...:>? /ofc tylko słabszy może misclicknąć, lub jego def jest mniejszy niż obowiązujący w strefie 4. (wylazł poza pole ochronne swojej)./

Jeszcze jedno: teleportacja ringiem wbija do strefy zgodnej dla własnego defa.
z teleroom w najniższą. Obok skrzyni było by nie źle.

Eh... niestety nie mam daru jasnego tłumaczenia własnych wizji... ;) jeśli to co naskrobałem jest nieczytelne, nie logiczne przepraszam... poza tym to tylko zajawka pomysłu który niekoniecznie musi okazać się dobrym...
Może ktoś chce coś dodać, zmienić lub podpowiedzieć? ewentualnie wylać kubeł wody na łeb?
Moim zdaniem KF znacząco by się zaludniło ;))). Nowe taktyki 'wabienia', walki pod ochrona silniejszego który leczy, czy też noob fight w trakcie zbierania merca w 'niskich'
obszarach mapki... ?
Jednocześnie zwyczajnie, kibicowanie walkom, samemu nie ryzykując thermala w plecy? ofc bez ebul trade :>...
furr <---/kolejny pknoob wypowiadający się na temat którego nie zna z praktyki :p/
User avatar
OldSchool
PL-ka
PL-ka
Posts: 164
Joined: Saturday, 5.08.2006, 20:31

Post by OldSchool »

Pomysl niezly pewnie dlatego niemozliwy do zrealizowania :D
User avatar
BloodSucker
Radny
Posts: 2133
Joined: Thursday, 4.11.2004, 23:56
GG: 2669914
Location: Sobótka / Wrocław
Contact:

Post by BloodSucker »

  1. KF jest za małe na takie strefy
  2. No tutaj ten pomysł nie wypali. Na oficjalne forum z tym! :)
(...) It could be made into a monster if we all pull together as a team... but if the band you're in starts playing different tunes, I'll see you on the dark side of the moon.
User avatar
Ulrih
PL-ka
PL-ka
Posts: 401
Joined: Friday, 5.11.2004, 01:37
GG: 4285103
Location: nagły nawrót lata

Post by Ulrih »

Fajny pomysł. Podczas pvp możnaby gadać z większą liczbą osób na raz :)
Miał jeden ojciec trzy cery...
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Post by Furr »

Blood, myślę że na tym etapie, pomysł nie specjalnie sie nadaje na forum EL. Trochę go trzeba dopracować... (nie wspominając o moim lingwistycznym noobizmie zapewne wrodzonym:])
Przykładem... MP sie nie spodobało, bo nie może nikogo zaatakować, a jego nikt nie kliknie bo tylko 10 osób w całym el go atakuje...
Na to odpowiedział bym tak:
1. Kto powiedział że super pr0 PKerom ma być łatwo? :)
2. Duże możliwości w sztuce taktyki i podstępu. Mam na myśli schodzenie z A/D na TS'kach, lub zasadę że w forcie 'plusPkScoor' (i/lub nie tylko tam) summnięte przeciwko komuś innemu potworki atakują bez ograniczeń w A/D, a co za tym... zaraz po dedzie oponenta zawiązuje się walka z siedzącym obok pr0. (chyba że n44buś ma summ skill'a na 30+ i przed końcem walki wydaje rozkaz 'nie atakuj nikogo :>?) /add: dodał bym też to, żeby ilość summ w forcie nie mogła przekraczać powiedzmy.. 5 sztuk dla jednej postki?
3. Więcej osób... więcej 'tragicznych pomyłek' .. ot'
4. Przedostatnią strefę podnieść górną granicą do 110/120? (kwestia dogadania jak i co/lub ile).

Moim zdaniem duża mapa nie koniecznie. Dlaczego? Większe zagęszczenie luda na mniejszym terenie rodzi różne dziwne sytuacje. A to się ktoś pomyli, a to ma ochotę na kliknięcie 'zapewne śpiącej' kaczki.. ucieczka przed flujkiem niekoniecznie w dobrym kierunku....? Na mniejszej mapie to wszystko dzieje się gdzieś w pobliżu Ciebie, daje się zauważyć. Skorzystać?

Trzeba też pamiętać że taka mapa nigdy do końca nie będzie 'bezpieczna' dla mocniejszych, nawet 'nisko'. Brody, thermale, josc'i, summony... dodają mocy teoretycznie słabszym od Ciebie. (Digni i jego 50 misiów?, bo jednak obstawał bym przy multi, choć delikwent celuje w przywoływaniu ich na nonmulti ;))) Popyt na wyroby craft i kamyki summ...?
Całość, po pewnym czasie, poznaniu różnych sztuczek i nabraniu respektu do siebie wzajemnie, mogła by być całkiem wesołym miejscem. Skłaniać do wysoce taktycznych grupowych zagrywek ;)
No i można by tam latać w lekkim sprzęcie, którego nie żal tracić... ale jednocześnie nie być skazanym na under, przez samo pojawienie się bo jeden superebulpr0s pekuje wszystko i wszystkich.
Jeżeli ktoś widzi coś jeszcze co wymagało by zastanowienia, dopracowania, to niech napisze. Samemu trudno zauważyć słabe punkty własnego pomysłu a na pewno tu są.
Jeżeli kiedyś projekt ma wylądować na EL forum to niech jest w miarę spójny.
possdro.
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Post by Furr »

Czy mógł bym prosić o przeniesienie wątku do działu 'Visitors', zeby móc zapytać na 44 co myśli o temacie reszta polskojęzycznych graczy?
Zapewne trzeba będzie wycinać dużo, ale interesują mnie krytyka i opinie. PLki milczą, może ktoś z zewnątrz coś wyskrobie in +/-.. Publikowanie tego gdziekolwiek poza forum PL nie wchodzi w grę.
pssosdro/furek.. :)
User avatar
Creedka
Guild Master
Posts: 2359
Joined: Saturday, 30.10.2004, 19:40
GG: 0
Location: Dublin

Post by Creedka »

PLki milcza bo tematu nie widzialy >.<

Mi sie pomysl podoba, ciekawe tylko czy przekonaloby to kogos do lazenia na KF... ci co laza beda marudzic, ze jak to tak : n00bki laza a oni nawet nie moga posprzatac. ci co nie laza moze i by zaczeli, ale przeciez tylko ludzie z 5 i 6 grupy dadza rade stworkom, ktore tam zaproponowales...

Storek mi sie nie podoba, przeciez jest w votd, no juz chyba te 5 krokow nawet PKer przejdzie, zeby sie przebrac? >.<

Ogolnie, te strefy cos maja w sobie, tylko cos trzeba by zrobic, zeby mialo to sens dla wszystkich... chociazby dodatkowy (niewielki) exp do a/d za ta mapke :) aczkolwiek w ten sposob ci z 6.grupy byliby faworyzowani...no chyba, ze reszta ich zganguje :)

Tyle pierwszych mysli, a teraz wrzucam to do Visitors wedle zyczenia autora.
Image
zgnebiony
Gość

Re: Modyfikacja PK mapki, czy mogła by zwiększyć funn PKerom

Post by zgnebiony »

Furr wrote:A tak mi tam przyszło do głowy...

http://img440.imageshack.us/my.php?image=kf1hv9.png

strefy według defa
1.0 – 20
2.20 -40
3.40 – 60
4.60 – 80
5.80 – 100
6.full hard
miejsca specjalne
7. fort +10% do PK punktów za ubicie silniejszego od siebie (według CL)
8. storage tylko dla rzeczy służących do walki
Nigdy nie bylem zwolennikiem aren. Ten pomysl jest tylko i wylacznie rozwinieciem tamtej idei, wiec tez niespecjalnie do mnie przemawia.
Jakkolwiek, gnebisz mnie i gnebisz wiec postaram sie rozwinac.

Na mapce gonią stworki bez ograniczenia miejsca (fluff, fc, dcw..?). A na ziemi widać wyraźne linie rozgraniczające. Mogła by to być np zmiana z trawy na skałę, ziemię bez roślinek, piasek, bagno..?
Ale raczej żadnych dodatkowych płotków. Komunikat o wejściu w wyższą/nie swoją..?
Wymaga pelneg przerobienia mapy, co jest dosc trudne do zrobienia. Dodatkowo, mapa zaczelaby wygladac raczej szpetnie (choc i teraz cudem nie jest).
Cała idea polegała by na tym że w strefach mogą atakować tylko słabsi/równi. Oczywiście za wyjątkiem fortu (6.), lub mogą być zaatakowani przez silniejszego jeżeli wyszli poza własną.
Dokladajac do tego wredne stwory, typu fluff caly pomysl idzie sie grzecznie kochac. Zaden PKer z A/D ponizej 70 nie wejdzie na te mape. Zwlaszcza po wprowadzeniu ograniczenia atrybutow do 48.
Storek dla Pkrów, żeby nie musieli latać do Votd. (zbroje, miecze, esencje, medaliki, ringi, summon kamienie, rosto.. itp) i całkowity brak możliwości miksowania czegokolwiek w pobliżu.
Stor był by też miejscem PK tyle że z ograniczeniami A/D stref, (niższy/równy defem może zaatakować tego z wyższym). Czyli: ci z wysokim a/d mogą walczyć przy samej skrzynce.
Absolutne nie dla storka w takim rejonie. Nie, nie i jeszcze raz nie. Mynadar wystarczajaco blisko.
Dodatkowo wprowadzenie dynamicznych ograniczen mozliwosci ataku najprawdopobniej byloby bardzo, bardzo trudne, wiec ten pomysl nie przejdzie. Wiem, ze sa storki dla niebezpiecznych surowcow, lecz wprowadzanie storka tylko dla broni, zbroji, etc. moze byc niemozliwe z powodu 'przenikania' sie kategorii.
Magnesem do łażenia po całej KF mógł by być merc pojawiający sie w bagach, losowo miejscem i bez faworyzowania tych bardziej hard.
Utopia. Rtec nie bedzie zadna zacheta. Mozna sobie zrobic. Problemy ze skladowaniem.
Pomysłem który wpadł mi do głowy w trakcie rysowania kresek na mapce KF, jest fort z +10% do pkscora. W forcie obowiązywała by taka sama zasada strefy jak w pozostałych, ale warto było by w nim siedzieć, bić się, 'utrzymać' go dla dodatkowych punkcików. Dodatek otrzymywało by się za ubicie kogoś z większym CL od siebie. Czy akurat te 10% jest trafione to nie wiem, ale raczej jakiś spory magnetyczny „+” przyciągający . Można sobie wyobrazić że ktoś z DużymCL przesiadywał by tam czekając na kogoś kto połasi się, czuje sie 'silny i sprytny'...:>? /ofc tylko słabszy może misclicknąć, lub jego def jest mniejszy niż obowiązujący w strefie 4. (wylazł poza pole ochronne swojej)./
To znaczy, ze fort bylby podzielony na 6 waskich paseczkow? Bez sensu. CL nie znaczy nic poza prestizem. Srednia zacheta, zeby we wzmiankowanym forcie przesiadywac.
Jeszcze jedno: teleportacja ringiem wbija do strefy zgodnej dla własnego defa.
z teleroom w najniższą. Obok skrzyni było by nie źle.
Niemozliwe do zaimplementowania (lub bardzo trudne), wiec nie przejdzie.
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Post by Furr »

'PLki milczą bo tematu nie widzialy >.<'

'Mi sie pomysł podoba, ciekawe tylko czy przekonałby to kogoś do łażenia na KF... ci co łażą bedą marudzić, że jak to tak : n00bki łażą a oni nawet nie mogą posprzatać. ci co nie łażą może i by zaczeli, ale przecież tylko ludzie z 5 i 6 grupy dadzą rade stworkom, które tam zaproponowałeś...'

Cree.. na KF ma być niebezpiecznie, z roznych powodów.. miedzy innymi z powodu stworków które mnie zabijały jak miałem 40/A/D. od nich da się uciec.. diss,....!!! da się mieć na nie immunitet.. zielona.. To by było tak jak Garg w WS. tylko ''1,37 więcej adrenaliny.''.. ;)

'Storek mi sie nie podoba, przecież jest w votd, no juz chyba te 5 krokow nawet PKer "przejdzie, zeby sie przebrac? >.<" '

Storek szybkiego pakowania 'manatków' do PK... łazenie źle wplywa na krążenie.. ucieka kontakt.. obstaje za storkiem. Choć może zgodzil bym sie na full immunitet w obrębie 3 kroków od skrzynki...
bez PK. stor dla wojowników must.

'Ogólnie, te strefy cos maja w sobie, tylko cos trzeba by zrobić, żeby miało to sens dla wszystkich... chociażby dodatkowy (niewielki) exp do a/d za ta mapke :) aczkolwiek w ten sposób ci z 6.grupy byliby faworyzowani...no chyba, ze reszta ich zganguje :)'

Kwestia plusik expa za przebywanie na tej mapce jest całkiem fajnym pomysłem. A taki dobór ilości owego plusika ze skłąniał by alchemików, crafterów i potionerów do chodzenia w niskich strefach choć był by super. Myślę ze merc i nopb deding dal by rade utrzymać funn dla nich. Strefa do 40, i łosie atakujący których uczysz cutlasem dobrego wychowania... Summonowac by się każdy bał trochę, zeby nie załapać na siebie przypadkiem ++120 a/d bo summki byłu głupie i zawiązały walkę.

No właśnie.. taktyka grup!.. nawet pr0sy musiały by sie łączyć po 3-4, bo z racji immu a/d organizowało by się wyprawy po większy pkscoor? Nie wiem, wyobrażam to sobie tylko. Całkiem możliwe ze nie do końca poprawnie :P..
Podstawowym aspektem który miała by osiągnąć modyfikacja jest chęć więcej ludowa w odwiedzaniu KF. Myślę że tak by było, sam bym chodził...
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Post by Furr »

Co do plusu exp za przebywanie...
wyobraźmy sobie ze zdejmujemy ze storka niemożliwość mieszania.. dodajemy exp za mieszanie tam.. ale jednocześnie cały czas obręb storka jest PK area.. i każdu może być misclicknięty, zgodnie z zasadą stref.. przez słabszego.
?

jutro odpowiem na post 'gościa zgnębionego'...
Guest
Gość

Post by Guest »

mp tutaj :)

Chcialem sie rozpisac i skomentowac wszystko po kolei ale post sie wydluzal i wydluzal, wiec po prostu powiem ze mi nie przypadl do gustu ten pomysl.

Bym nic nie pisal, bo widac ze dlugo nad nim myslales i sie napracowales, i tak glupio mi troche Ci sprawiac przykrosc, no ale jak prosiles o wypowiedz to masz ;p
Furr
n00b
n00b
Posts: 23
Joined: Monday, 9.07.2007, 16:04

Post by Furr »

Dziękuję za przesunięcie do środka, nad pomysłem jeszcze pomyślę/popracuje, bo uważam że jest dobry. pzdr :)
Locked